Classe 6 a souhaité:la mode de la France (år 6 har önskat Frankrikes mode)

Här kan man se vårmodet enligt Sonja Rykiel.

Vårmodet från Lanvin.

Det mesta om modet i Paris.

Klicka på länkarna och se modevideor på catwalken. De går tyvärr inte att ladda ner för visning här.

Man skiljer i franskt mode mellan Haute Couture som egentligen betyder "högre sömnadskonst" och Prêt-à-Porter som betyder "färdigt att ta på sig"

Haute couture är de där jättedyra och handgjorda kläderna som ibland är mer konstverk än kläder. Prêt- à - Porter är mer "riktiga" kläder som kommer att synas på gatan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men visa vad du tkr e snyggt.

2010-11-17 @ 11:30:39
Postat av: Alexandra

Ett önskemål på en låt: Moi Je Joue - Birgitte Bardot

2010-11-18 @ 10:36:07
Postat av: Alma-Lena

Jag är en periodare vad gäller kläder men stilen på bilden här tycker jag är snygg, franskt välklädd men ändå med lite "galen" twist.



Jag gör ett blogginlägg med lite kläder jag gillar.

2010-11-18 @ 20:25:40
URL: http://barockbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0