Classe 6 a souhaité: La mode à Björkfors

Salut, classe 6!

J'aime les styles différents: Les 50' par exemple je porte souvent des robes comme cette.

(jag gillar olika stilar: Till exempel 50-talsstilen. Jag har ofta på mig klänningar som denna.)

À Kiruna nous avons une dessinatrice des vêtements, surtout des vêtements d'extérieur, qui fait des manteaux très beaux. Elle s'appelle Karin Wassara:
(I Kiruna har vi en kläddesigner, speciellt ytterkläder, som gör mycket vackra kappor.)

 
Je voudrais bien ce manteau par Karin Wassara.
(Jag skulle gärna vilja ha denna kappa av Karin Wassara)

Ici vous trouvez une liste des mots des vêtements. (Här hittar ni en lista med ord som har med kläder att göra.)

Maintenant j'ai très envie du Noël. Pendant le Noël je porte des vêtements comme ceux-ci:

(Nu längtar jag till jul. Under julen bär jag kläder som de här):



Les femmes en Afrique sont toujours belles. Elles portent les vêtements chic tout le temps. Surtout les robes sont merveilleuses. Les femmes sur le video portent les robes très belles selon moi:
( Kvinnorna i Afrika är alltid vackra. De bär alltid snygga kläder. Speciellt klänningarna är fantastiska. Kvinnorna i denna video har på sig jättesnygga klänningar enligt mig.)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0